26 במאי 2009

הלוח האינטראקטיבי

הלוח האינטראקטיבי עורר בי עניין רב,מוטיבציה, סקרנות והרבה התנסות. ניצול ושימוש נכון בכלי הזה מוביל ללא ספק להתפתחות המקצועית האישית. אומנם המורה נשאר במרכז הכיתה במהלך השיעור והלמידה היא לרוב פרונטלית אם בהחלט ניתן לשלב זאת במעבדת מחשבים כאשר תלמיד יושב מול מחשב, חוקר ולומד ולא פסיבי לחלוטין. במקום בו פועל הלוח ללא מעבדת מחשבים מהווה הלוח דגם משופר ואטרקטיבי של הלוח הישן. הלוח האינטראקטיבי לתמיד יצרתי, חוויתי (ישנה חווית הלמידה באופן אסתטי מדויק, אפשרות לקבל מידע ברשת וכו').
לדעתי הלוח הינו בעל ישומים רבים ומשמעותיים.
אשמח אם בהשתלמות אקבל מענה מעבר לשימוש וניצול מקסימלי של הלוח האינטראקטיבי לשילוב התלמיד בלמידה והפכתו לאקטיבי יותר ולהמנע מלמידה ממושכת של המורה מול תלמידים.
על מנת להכיר לעומק את הלוח האינטראקטיבי ואת ישומיו הרבים והמגוובנים היה לי צורך בקריאת מאמרים רבים.
לכל המעוניין!
נמצא מדריך לשמוש והכנת שיעורים בלוח הדבר מקל מאוד על משתמש.