16 במאי 2009

יישום "ניהול ידע" בכיתה

שתי הרצאותיו של דר' אמיר ברנע היו מאוד מעניינות. הן הועברו בצורה שונה ובעיקר מתובלות בהרבה חן והומור.
ברעיון של ניהול ידע ושיתוף, גם אני אתייחס להיבט המקצועי שלי. ישנם נושאי לימוד מסוימים בתחום המדעים, שאני נוהגת לתת כעבודת חקר לתלמידים. במסגרת למידה זו התלמידים אוספים ידע, מעבדים אותו ומפיצים אותו בפני תלמידי הכיתה. את התוצרים הסופיים (דגמים, מצגות, פוסטרים מדעיים וכו'), אני מציגה בחדר המדעים - אשר ישמשו כמקור ידע לשנים הבאות.
בהתחלה, תלמידים מתלוננים כי המשימה נראית להם קשה ובלתי אפשרית, אך בשלב הפצת הידע בכיתה, כל אחד (או קבוצה) נהנה להציג את עבודתו ומרגיש שעבר תהליך של למידה עצמית ומשמעותית ואף למד מעבודת חברו.
קורה לא אחת, שגם אני לומדת דברים חדשים מעבודתם של התלמידים, כך שאני מסכימה עם דבריו של דר' אמיר ברנע, באומרו, ש"עוצמתו של המורה הוא לא בהיותו "בעל הידע" אלא ב"ניהול הידע" "!