21 במאי 2009

היום שאחרי....

מפגש ההיכרות עם הלוח האינטראקטיבי פתח בפני עולם ומלואו, עד היום בעצם רק שמעתי עליו, אך לא הייתי מודעת למגוון האפשרויות הגלומות בו. במהלך ההסברים לא יכולתי שלא לדמיין כיצד אני יכולה לנצל אמצעי זה בסיטואציות לימודיות שיגרתיות ולהפוך אותן לא רק לאטרקטיביות יותר מבחינת הילדים אלא לאפקטיביות ורלוונטיות יותר מבחינה לימודית.
היום, למחרת המפגש, כל שעור ושעור שלימדתי הידהדה בפינה האחורית של המודעות שלי השאלה "כיצד היית מלמדת שעור זה באמצעות הלוח האינטראקטיבי?" ומהמעט ששמעתי וראיתי (עוד לפני שהתנסתי בתרגילים שניתנו), כבר יכולתי לדמיין כיצד למשל, בנושא "יום ירושלים" הייתי עורכת שעור שבו בעזרת גזירת והעברת מידע מהאינטרנט למיקום המתאים במפת ירושלים, היינו מתכננים סיור וירטואלי על מפת העיר ומצרפים לכל אתר גם תמונות פרטיות שילדים הצטלמו בטיוליהם השונים בעיר. או משמיעה שירים על ירושלים והילדים צריכים לזהות את האתרים המוזכרים בשיר, ומצרפים את המידע הרלוונטי לאתרים לתוך המפה... ממש חגיגה פדגוגית שבוודאי בשלב זה, אני לא מודעת לעושר האפשרויות שמחכות לי מעבר לפינה.... דניאלה