11 במאי 2009

התייחסות "אישית" לכל לומד

שילוב תקשוב בהוראה יכול לאפשר למורה לתקשר באופן אישי עם כל לומד להנחות את תהליך הלמידה שלו מתוך היענות לצרכיו הייחודיים ולתת משוב אישי באופן שוטף.
אני משתתפת אותכם בחוויה שהיתה לי...
התלמידה א.ק החלה את שנת הלימודים בכיתה רגילה. כבר בראשית רכישת הקריאה התגלו קשיים רבים וניכר היה כי התלמידה א.ק אינה משתלבת ומתקדמת בקצב הכיתה.
בסוף השנה לאחר אבחונים שגילו פערים גבוהים הוחלט בוועדת השמה להעבירה לכיתת לקויי למידה. גם שם התקשתה התלמידה.תשומת הלב של המורה הביאה לגילוי כי התלמידה ככל הנראה לקויית שמיעה וכי מרבית הקשיים נובעים בשל עובדה זאת.
כאן כמורה למחשבים המלמדת בעזרת התקשוב נכנסתי לתמונה והחלטתי לנסות ולעקוף את הבעיה. בעזרת המחשב והפעלת מקסימום חושים התחלתי ללמד את התלמידה את הא'-ב'. בעזרת האוזניות- שמעה התלמידה את שמות האותיות על המסך- הופיעו האותיות בגדלים ובצבעים שונים ובעזרת המקלדת- כתבה התלמידה והייתה לומדת פעילה ולא פאסיבית.
התלמידה א.ק גילתה עניין רב בלמידה המתוקשבת והחלה לחוש חוויות הצלחה דבר שהוביל להעלאת הביטחון והמורל. וחשוב יותר העלה את האמון של התלמידה בעצמה. רכישת הקריאה- הובילה לצמצום פערים בתחומי הדעת השונים ולגילוי עניין בלמידה. שנה אחרי כבר השתלבה התלמידה א.ק בכיתת לימוד רגילה.
חשוב לציין כי רכישת הקריאה בשילוב התקשוב הייתה משעשעת וחוויתית. התלמידה שמעה וקראה טקסטים וסיפורים קצרים ובפניה נפתח הצוהר לעולם השמיעה, הקריאה והכתיבה.
אני בהחלט רואה באופן בו בחרתי לפעול עם התלמידה גורם משמעותי בעיקוף הבעיה וברכישת הקריאה אצל התלמידה.
כיום מסיימת התלמידה כיתה ו' במסגרת רגילה ולומדת בקצב הרגיל לבני גילה.
מידע נוסף בנושא