20 ביוני 2009

השינוי בדרך...

בבית ספר "אלומות" בבאר שבע, בו אני מלמדת, התנהלה העשיה המתוקשבת באמצעות מעבדה אחת ששירתה 560 תלמידים. נתון זה יצר קושי ברציפות הפעילות הבית ספרית במעבדה ומערכת השעות שנבנתה, אפשרה תכנון עבודה לפיו רק למחנכות הכיתה יתאפשר לקחת חלק בה. בפועל לא כל המחנכות התמידו בכניסה למעבדת מחשבים וכרכזת נתקלתי בקושי לאמוד את העקביות בעשייה בשל הפער שבין הביקוש להיצע שנוצר לאור הנתונים שלהלן. השנה שנת תשס"ט, היה שינוי בתכנון החללים בסביבה הלימודית ומעבדת המחשבים הפכה לכיתת אם, כשבראייה העתידית מעבדת המחשבים חדשה הייתה אמורה להיפתח באוקטובר בחלל למידה חדש, שנבנה כתוספת מבנית לבית הספר. בשל עניינים פרוצדורליים, תהליכי אישורי הבנייה עוכבו שלא בשליטתנו, מה שיצר מצב שעד היום לא פועלת מעבדת מחשבים. מצב זה אילץ אותי לזמן מפגש עם מנהלת בית הספר ולהעלות את הקושי ביישום החינוך המתוקשב בבית הספר, בו אין כל תשתית ממוחשבת לרשות הצוות החינוכי וקהל הלומדים. מנהלת בית הספר שחברה למשימתי לזרז תהליכים סייעה ביידי להוביל "שינוי קטן" לאור הנתונים. כעת לקראת סיומה של השנה אני יכולה לשתף אתכם בבשורה לפיה בחללים השונים כבר יש לנו מחשבים: סיפרייה, חדר אנגלית, מיט"ב, חדר מורים ועוד חלל למידה קטן כשכולם מחוברים לאינטרנט. כל זאת, כאלטרנטיבה זמנית וכמענה מיידי למצוקות עימן נתקלתי בעבודת הריכוז השנה. וכעת לחדשות המרנינות - מעבדת מחשבים חדשה עתידה להפתח עם פתיחת שנה"ל תש"ע. במעבדה יהיו 20 עמדות מחשב וברקו. המעבדה תוכננה לאור הלקחים והעשייה עד כה ובמהלך התכנון יושמו מסקנות אותן צברתי מנסיוני כרכזת. משימה זו הייתה משימה מאתגרת ומזמנת למידה ואני שמחה להיות מובילה בהחדרת שינוי זה בשאיפה להוביל שינוי מערכתי בתכנון זמן מורה - תלמיד בשילוב מערכת תקשוב המותאמת לצרכי בית הספר שלנו. כולי תקווה שחלומי זה ייושם בשנה"ל הבאה ויוצב כיעד ראשון בתוכנית העבודה הבית ספרית ויהווה ראשיתה של עשייה איכותית המשקפת את השינויים הטכנולוגיים ויישומם בעבודתנו. כמו בכל תהליך מלווים אותי לבטים ותהיות. אני רוצה לנצל בלוג זה לפתיחת ערוץ תקשורת מקדם בסוגיית הלוח האינטראקטיבי. ישנה אפשרות למקמו במעבדת המחשבים או במעבדת מדעים. עת הדיון האישי שלי ניסיתי למנות הייתרונות והחסרונות של מיקומו בכל אחד מהחללים הנ"ל. ואני מזמינה אתכם לשתף אותי בהתנסותכם האישית עם הלוח ובכך לסייע לי להגיע לקבלת החלטות מושכלת ועניינית.
אסיים את דבריי בתחושתי המוזרה, תחושה של התחלה בסוף שנה! קצת מבלבל, קצת יצירתי אך זה מה שהמציאות מזמנת לנו. לשימחתי תחושה מרעננת הנותנת לסיומה של השנה נופך של התרוממות והתחדשות.
קצת מוזר לא?!
מתקוונים בעולם
ראייה שונה על המחשבים
- תהנו...