1 ביוני 2009

עבודה שיתופית מקצרת זמן ומרחק....

כתיבה בdocs.google

בשבוע האחרון בעת כתיבת התיעוד של הקבוצה שלנו התבקשנו לעבוד בעזרת תוכנת השיתוף של גוגל דוקס תוכנה שעד לאותו רגע לא ידעתי על קיומה.
מאחר והבנות שתעדו איתי היו רחוקות ג"ג ממני והיה קושי בעבודה על אותו מסמך דרך טלפונים, אימילים ,ופקסים כפי שהעבודה נעשתה בעבר, התבקשנו הפעם לשנות את דרך התעוד ולעבוד בעזרת הגוגל דוקס .
בעזרת הגוגל דוקס התאפשר לנו לעבוד על אותו מסמך,בו זמנית(בשיתוף) כאשר כל אחת כותבת את חלקה,משנה ,מוסיפה ומארגנת את החומר כראות עיניה.כמובן שלא נפקד מקומם של האי מיילים והטלפונים מאחר וחלק מהתקשורת עדיין התבצע בדרך זו.
היה מרגש לחוות איך התיעוד האישי של השיעור שאני העליתי קיבל שדרוג,תוספות מנקודות מבט אחרות שהוסיפו חברותי למשימה,כאשר כל אחת מאיתנו תעדה את חלקה בצבע אחר ,.עד למוצר הצבעוני - הסופי ,התיעוד שמופיע באתר הקורס.
הרבה ניסוי וטעייה ועדיין אני לא שולטת בצורה שוטפת בגוגל דוקס.אך אין ספק שהעבודה בדרך זו השאירה בפי טעם של עוד.
במשך תהליך העבודה יכולנו לראות את השינוים המתרחשים על המסמך והוא נשמר בגרסאותיו השונות דבר המאפשר ראיה מקיפה של תהליך עבודה , ויכול לאפשר לנו כמורים עבודה עם תלמידים בכתיבת חיבורים בה המורה יכול לעקוב אחרי כתיבת התלמיד לאורך השלבים, ולתקן את הצריך תיקון מבלי לפגום בעבודתו של התלמיד עד למסמך הסופי.
אני ממליצה להכיר את הכלי השיתופי המדהים הזה כי בעבודתנו כמורים הוא רק יכול לעזור...
(יהודית ב.)