29 ביוני 2010

יש אבל אין...

בשיחת ההיכרות שנערכה לי בתחילת השנה עם מנהלת בי"ס, המנהלת סיפרה עד כמה בי"ס מתוכנן לקראת המאה ה- 21, הן מבחינה פיסית והן מבחינת האמצעים הפגדודיים. ואכן בבית הספר יש מרחבים ירוקים, כיתות מרווחות, בית הספר מטופח ומשרה אווירה נעימה. באשר לאמצעים הפדגוגים, מנהלת בי"ס התגאתה במיוחד במעבדת מחשבים מאוד משוכללת שבה יש ברקו, מחשבים חדישים, ערכות הצבעה ולוח חכם. התפאלתי מאוד, ואף שיתפתי את מנהלת בי"ס שאני מדריכת תקשוב בבית ספר יסודיים מתוך שיחת החולין שניהלנו בנושא הרגשתי שיש לי שותפה. כשיצאתי מחדר המנהלת כבר התחלתי לדמיין לעצמי את השיעורים שאני מעבירה בעזרתם של הלוח האינטראקטיבי וערכות ההצבעה. בסיור היכרות שנערך לי בבי"ס ביקשתי להיכנס למעבדת המחשבים. כשנכנסתי הרגשתי שהתכנון שלי הולך להתממש. אכן מדובר בכיתה ממוחשבת עם כל האביזרים ואילו הכיתה עצמה מעוצבת בצורה שונה. עמדות המחשבים לתלמידים, מוצבים על שולחנות אישיים מודרניים לאורך קירות הכיתה, לכל עמדה צמודים כסאות ריפוד עם משענות יד, על גלגלים מתכווננים לגובה. מול הלוח מוצב שולחן מעוגל כאורך הכיתה, כך שהיושבים בו פונים לכיוון לוח הכיתה. כל הנכנס לכיתה מתפאל ושוכח לרגע שמדובר בכיתת לימוד. כשיצאתי מהכיתה התחזקה בי התחושה שאני הולכת להעביר שיעורים אחרים ובעיקר מתוקשבים.

ומה קרה בפועל? כמה שאומרים "מה שרצוי אינו תמיד המצוי".
בפועל, הצלחתי להעביר, ובקושי רב, שלושה שיעורים בחדר המחשבים במשך כל השנה. השיעורים היו מהנים לי ולתלמידיי. הרגשתי מסופקת וזה השאיר טעם של עוד ועוד - אז למה רק שלושה?
הסיבה העיקרית היא היצע וביקוש. מדובר בכיתת מעבדה אחת בבית הספר ומסתבר שיש לה ביקוש רב. הקרב עליה קשה, המזכיר את קרב "מלקי 3" (הרבה תחנונים, בקשות, אלתורי מערכת, תפילות שמורה תיעדר (לא ממחלה כמובן) ו... ) אך כאמור, הקרב משתלם.

לאור המצב, פנינו למנהלת בי"ס ולמזלנו, היא הסכימה להקים כיתות מחשבים נוספות לקראת שנה"ל הבאה. - כולי תקווה.

לפני סיום, גילית לאחרונה כי הלוחות האינטראקטיביים, כפי שסברנו, עוברים שכלולים טכנולוגיים. ובימים אלה יצא לשוק לוח אנטראקטיבי חדש המשווק על ידי חברת ארקו ויז'ואל ומה שמייחד את הלוח הוא, שהוא לוח מגע, ניתן לכתוב עליו גם בטושים מחיקים, (כך שלא צריך שני לוחות בכיתה), אינו שריט ומופעל על ידי אינפרא אדום. אז למי שעדיין לא רכש בבית ספרו, יוכל לבדוק אופציה זו.

ולסיום, היה לי העונג ללמוד, להכיר ולהפגש ומקווה שעוד נתראה...

חגית מרדכי