2 ביולי 2010

ביקור מלכה ודיסלבסקי בבית ספר גבים

בתאריך 16.11.09 ביקרו מלכה ודיסלבסקי, צביה שמוקלר, ציפי אור מאיר, מנהלת בית ספר ממטה בנימין ונציגה של המשרד בבית ספר "גבים" בבאר שבע.
הסיור כלל כיתות שונות חלקן הראו למידה מתוקשבת וחלקם את תוכנית אמירים בכיתות א-ב.

בכניסה לבית הספר הייתה תערוכה של חג הסיגד ושולחן עם מאכלי העדה האתיופית.
תחנה ראשונה – בספריה הייתה קבוצת מצוינות של "אמירים" של כיתה ב'- שם הם עבדו בנושא של "חידות הגיון" כל זוג עבדו על מחשב נייד אחד.

תחנה שניה – כיתה מתוקשבת עם לוח אינטראקטיבי ומחשבים ניידים עם המורה אורלי ביטון.
התלמידים עבדו על משימה מתוקשבת בנושא "יבשות ואוקייאנוסים" התלמידים העלו את המשימות מהפורום הכיתתי באוריאנית, והחלו את המשימה, כאשר במהלך המשימה התקיים שיח בין זוג התלמידים. מלכה שאלה את התלמידים לגבי הלוח האינטראקטיבי, אם הם היו יכולים להמציא לוח אינטראקטיבי משלהם מה הם היו מוסיפים ללוח האינטראקטיבי? והם ענו: "שיהיה מסך מגע ללוח האינטראקטיבי", "שאפשר יהיה לומר למסך איזו תוכנה להפעיל והוא יפעיל את התוכנה" ועוד הצעות.

תחנה שלישית – הייתה בכיתה חכמה עם המורה רונית מרירס ושם הציגו את מוזיאון הוירטואלי שהוקם במסגרת התוכנית "הקשר הרב דורי" הייתה שם אמא שסיפרה כיצד הם חגגו את חג הסיגד באתיופיה, המורה הציגה את הכלים ואת ההסברים על כל כלי כפי שנכתב במוזיאון, והאמא הוסיפה עוד הסברים על הכלים.

תחנה רביעית – הייתה בכיתה חכמה עם לוח אינטראקטיבי שם למדה כיתה ו' עם המורה חופית סבג בנושא: כתיבת טיעונית.
על הלוח הוקרן תוצר של תלמידה והמורה יחד עם התלמידים ניתחו את התוצר מה הם נקודות החוזק בכתיבה ומהן הנקודות לשיפור. מלכה ביקשה מהתלמידים שישכנעו אותה מדוע כדאי לה לבוא וללמוד בבית ספר "גבים", והתלמידים אמרו: "כי בית הספר שלנו הוא הכי טוב בבאר שבע", "כי יש לנו את המנהלת ליאורה".

מכאן והלאה כל התחנות הן תחנות של מצוינות אמירים בכיתות א'. הכיתה מחולקת ל -6 קבוצות והן מתפזרות לפי קבוצות המצוינות.לכל קבוצה יש 6 מפגשים והן מתחלפים לאחר הסבב. המפגש הזה הוא מפגש הסיום של מצוינות אמירים.

קבוצת מדעים, שם הייתה המורה אלה זנו בכיתה היה סיכום של נושא החושים, כאשר הם עבדו על חוש המישוש התלמידים הכינו את ספר החושים עם חומרים ממרקמים שונים, חלק, מחוספס, קשיח.

עברנו לקבוצת אמירים בחשבון, שם עבדה המורה טניה על חידות היגיון, היא הראתה ציורים לא הגיוניים של תלמידים מהקבוצה והם הסבירו מדוע הציור לא הגיוני, ולאחר מכן הם פתרו בעיית הגיון.

קבוצת אומנות עם המורה ריטה שם התלמידים הראו את היצירות שהם יצרו.

הגענו למתחם של כיתות א' שם ראינו שתי קבוצות מצוינות באמירים:

הראשונה הייתה הבעה יצירתית עם המורה קידושה רויטמן שם ראינו קבוצת תלמידים מציגה סיפור כאשר ישנה התייחסות להבעות הפנים של התלמידים.
השניה היא תקשורת עם המורה יפית לוזון שם ראינו כיצד ניתן לתקשר עם אחרים.

בסיום הסיור הגענו לספריית בית הספר שם סיכמנו את הסיור.