30 בדצמבר 2009

יום עיון בנושא "הפוטנציאל הפדגוגי של ...

יום עיון בנושא "הפוטנציאל הפדגוגי של סביבות למידה מתוקשבות"

נכנסנו ,כרכזות תקשוב לסדנא הנקראת "להיות מנהל "חכם" – ניהול הפדגוגיה בסביבת הלמידה עתירת טכנולוגיה".

מנחת הסדנא הייתה: הגב' מלכה וידלבסקי.

מטרת הסדנא הייתה לבדוק האם יש השפעה של סביבת הלמידה על הניהול הפדגוגי? במה?

בתחילת הסדנא שתי מנהלות (מנהלת בית ספר "גבים" מבאר שבע ומנהלת בית ספר מהצפון), הציגו את פעילות התקשוב בבית ספרן בעזרת במצגת. כל מנהלת הציגה מה היה בבית הספר בתחום התקשוב בעבר ואת התהליך שעבר בית הספר וצוות המורים במהלך השנים, ולבסוף היכן נמצא בית הספר היום בתחום התקשוב. בנוסף הן דיברו על התחומים המשולבים תקשוב בבית הספר (שפה, מצויינות, מתמטיקה ועוד).
המנהלות הציגו את הצורך המתבקש בניצול המקסימאלי של הפוטנציאל הגלום בסביבות הלמידה המתוקשבות.
בסוף ההצגה, כל מנהלת הציגה את החזון שלה.

לאחר מכן, קיימנו דיון על סביבה טכנולוגית:
יתרונות:
* נגישות למידע במהלך שיעור
* גיוון חומרי הוראה - המחשה, פניי הלחוש הראיה והשמיעה.
* הרחבת סביבת הלמידה - אתרי כיתה ומקצוע פתוחים וזמינים.
*למידה שאינה תלויה בזמן ובמקום.
חסרונות:
* תקלות
* ממוקד מורה
* חשש מטכנולוגיה
* זמינות הכלים עדיין מצומצמת.
*הקושי להיות מומחים בתחומים כה מגוונים.
מסקנה: מנהל שרואה את תחום התקשוב, בעל חשיבות עליונה, מוכן לעשות הכל שהצוות ידע, מוכן לשקיע משאבים - זה בא לידי ביטוי בבית הספר.
מנהל שאין לו קשר לתקשוב, אינו מקצה משאבים, אינו מדרבן את הצוות בנושא - בית ספרו אינו מתוקשב.
הוזכר כי מנהל שאינו מומחה בדבר ,יכול לתת את הזמינות והכלים לרכז ולצוות התקשוב על מנת להגשים ולקיים את המטרות שהוצבו בתכנית בית הספר.

בברכה, ליאת בן שימול ורותם אזר שביט