28 במאי 2010

כיתה חכמה ולוח אינטראקטיבי


כיתה חכמה היא כיתה המכילה לוח אינטראקטיבי, עמדת מחשב למורה, מקרן, מחשבים ניידים, תוכנית הידברות, לוח מורה נייד אלחוטי. כל אלה ועוד נותנים חוויה לימודית עכשווית מודרנית ובלתי שגרתית, כך ילמדו ילדי המחר ובבית ספר מגידו התלמידים כבר לומדים כך כבר היום. להוציא את מקצוע החינוך הגופני, כל השיעורים נלמדים היום בשיטה החדשנית.
לוחות אינטראקטיביים

הלוחות האינטראקטיביים מאפשרים להשתמש בלוח הכיתה להקרנת תכנים ולביצוע פעולות שונות, כאילו היה צג מחשב משוכלל.לרשותכם כלי הסתרה, כלי חשיפה וכלים לסימון של טקסט ותמונות להגברת העניין ולעידוד הדיון בכיתה. באפשרותנו לעודד השתתפות פעילה הודות לכלי מדידה אינטראקטיביים מרתקים, כגון סרגלים ומדי זווית. שילוב יעיל של כל החושים בחוויה של צלילים, צבעים וסרטי וידאו, הופך את השיעור לנהיר וקל יותר להבנה.
המורה נמצא רוב הזמן עם הפנים אל התלמידים במהלך השיעור. הכתיבה והאיור איכותיים, ברורים ומושכים את העין, ומתאפשרת המחשה המגבירה מוטיבציה ועניין.
התלמיד אינו מתמקד בהעתקה מן הלוח, ולפיכך קשוב רוב זמנו למורה. בתהליך כזה הוא לא מאבד את החוט המקשר של השיעור בשל התעסקות בקטעים טכניים של העתקה וסיכום.הדבר חשוב בעיקר לילדים עם בעיות דיסגרפיה או קשיים אחרים.

הלוח, מאפשר לכל אדם מקרב קהל הלומדים, להציג את רעיונותיו שאלותיו, והצעותיו באופן ויזואלי ולעיני יתר חברי הקבוצה, מעודד מעורבות גבוהה ביותר מצד הקהל בתהליכי הלמידה. באמצעותו תוכל להפוך את המושג "העברת ידע" מפעולה חד-צדדית, לקשר גומלין מספק.