6 ביולי 2009

הטכנולוגיה בשירות הפדגוגיה

בס"ד
בחרתי לשתף אתכם בתחושותיי בעקבות ההתנסות שלי בשימוש בלוח האינטראקטיבי.
כידוע לכם מערכת החינוך בארץ ובעולם עוברת מהפכה טכנולוגית . אני כמורה חשה וערה לאותם שינויים ומוכנה להיפתח אליהם.
קיימת בי השאיפה והרצון העז לסחוף ולשבות את לב התלמידים ללמידה אחרת ושונה בשילוב אמצעים טכנולוגיים שונים.
במסגרת הקורס להכשרת מדריכים שנבנה במקצועיות ע"י הגברת ציפי אור מאיר - מדריכת תקשוב מחוזית .

נפלה בחלקי האפשרות להכיר אנשים נפלאים ועמיתים למקצוע בעלי ידע רב ומקצועיות.וכן ניתנה לי האפשרות להכיר ולהתנסות בטכנולוגיות מתקדמות העומדות לרשות הפדגוגיה ,כגון : הלוח האינטראקטיבי על כל סוגיו .

בלחיצה על תמונת המסך בצד שמאל תוכלו לצפות בסרטון מיוטיוב שמדגים בכיתה חלק מיכולות השימוש בלוח האינטראקטיבי ורשמים של תלמידים מתיכון פישמן מהלוח.


במסגרת ההתנסות שלי בשימוש בלוח חיפשתי דרכים וטכניקות לבדוק כיצד לנצל עד תום את הגלום בכלי זה.
"המסע"להכרת כלי זה היה מרתק עבורי נוכחתי לדעת שכלי זה יכול להפוך שיעור לחוויתי ,עשיר, ססגוני ומהנה ואף לסייע ליכולת הארגונית של המורה.

באופיי אני אוהבת ללמוד ולחקור מעבר חיפשתי חומר בנושא הלוח האינטראקטיבי ורציתי לדעת וללמוד מנסיונם של אלו שכבר התנסו בשימוש בלוח אז במסגרת השוטטות שלי באינטרנט מצאתי

וככול שהתעמקתי לחקור את יישומי הלוח ראיתי לנגד עניי איך הטכנולוגיה מתגייסת לשירות הפדגוגיה. לנו המורים נותר
להאמין בשינוי ולהיפתח אליו ולחכות ולראות מה תהייה השפעת הלוח על התלמידים . בנתיים אני ממליצה לכם לקרוא את:
{איסוף המידע נעשה ע"י גב"אינגריד מסיקה ונערך ע"י ד"ר אברום רותם }

ולכם עמיתיי לקורס לפני שתצאו לדרך, להלן: "ארגז כלים למורה המתוקשב "
מאת אורי אלון (מרכז הדרכה מהל"ב) אני בטוחה שזה יסייע לכם בהמשך
ויזכיר לכם את פינת ה60 שניות של ציפי אור מאיר.